Városlista
2024. április 26, péntek - Ervin

Hírek

2012. Július 10. 09:26, kedd | Helyi

A dunaújvárosi kórház jelentős kórház marad az ország közepén

A dunaújvárosi  kórház  jelentős  kórház  marad  az  ország  közepén

Dr. Mészáros Lajos, a Szent Pantaleon Kórház főigazgató főorvosa: Sikerült elkerülni az elsorvadás és az ellehetetlenülés veszélyeit, veszteséggel ugyan, de lényegében megőriztük struktúránkat.

Az ország közepén kisebb megyei kórházhoz hasonló szintű ellátó struktúrával rendelkezik Dunaújváros fekvőbeteg-ellátó intézménye, amit elismertek a döntéshozók az átszervezés keretei között. A téma fontossága miatt közreadjuk dr. Mészáros Lajos főigazgató beszédét, kiemelve annak a város és az érintett lakosság számára fontos részeit.

Telitalálat a mi kórházunk névválasztása

Nyugodtabb időkben ilyenkor egy szép emlékező, méltató beszéd hangzik el a nagy orvos elődök életéről és azok tanulságairól, majd néhány aktualitás elmondása után átadjuk a kitüntetéseket, előléptetéseket. Most viszont forrongó változások között működik intézményünk, különösen az utóbbi két évben, úgyhogy szeretném megragadni az alkalmat, hogy az elmúlt időszak meghatározó történéseiről is beszéljek és azok kihatásairól mindennapjainkra, jelen teendőinkre.
Miért Szent Pantaleon nevét viseli kórházunk? A mai napig tisztelettel gondolok néhai Bereczky Zoltán főorvos úr zseniális gondolatára, melyben ötvözte a magyar kórházak névadási szokásait. A kórházakat vagy egy múltbéli, orvostörténelmet meghatározó életutat felmutató orvosról nevezik el, vagy a település történelméhez, vagy nevéhez kapcsolódó ismert emberről, hírességről, vagy a kereszténység egyik szentjéről. Ezek a kritériumok esetünkben zseniálisan ötvöződnek, hiszen településünk elődje, Dunapentele, nevét Szent Pantaleonról, a híres ókori orvosról kapta, akit csodás gyógyításai és mártíromsága okán szentté avattak.
Pantaleon a kora kereszténység meghatározó alakja volt, aki az üldöztetések idején is vállalta hitét, gyógyította a szegényeket és elesetteket. Élete során az ima és a hit ereje, valamint odaadó személyisége, magas etikai szintje egészítette ki korának szűkös technikai lehetőségeit. Élete során több csodás gyógyítást hajtott végre. Ténykedését az akkori keresztényellenes hatalom nem nézte jó szemmel, végül a római császár megkínoztatta és kivégeztette. „Nomen est omen”, nevünk a sorsunk, tehát kell, hogy legyen valami összekötő láncszem, amelynek révén a pantaleoni eszme tetten érhető intézményünkben is. Talán az lehet, hogy bármi is történik körülöttünk, bármilyen átszervezés, forrásmegvonás éri a magyar ellátórendszert, kórházunk célja változatlanul a betegellátás folyamatossága, hogy megfelelő szakmai színvonalon és minőséggel a területünkön élő lakosság rendelkezésére tudjunk állnia. Városunk ipari város, a környék pedig nagyrészt mezőgazdasági terület. Munkából élő emberek, családok és egyre nagyobb számban nyugdíjasok laknak itt, akik számítanak a kórházunk által nyújtott egészségügyi ellátásra, és a legtöbb esetben nincs lehetőségük távolabbi intézményeket felkeresni. Ha ma élne Pantaleon, szerintem ő is az egészségügyi ellátórendszer egy ilyen végvárában teljesítene szolgálatot.

Semmelweis Ignác a példakép

Július eleji ünnepségünk, egyben Semmelweis Ignác születésnapja, az egészségügyi dolgozók napja alkalmából kerül megrendezésre. Érdekes egybeesés, hogy az utóbbi években mindig ebben az időszakban érik jelentős változások intézményünket. Két évvel ezelőtt a menedzsmentváltás, egy éve a szervezeti formaváltás, idén pedig az új tulajdonos és fenntartó, valamint az új struktúra belépése esik erre az időszakra. Ismerjük Semmelweis Ignác életútját. Három fogalommal lehetne jellemezni életét, mely fogalmak meghatározóak számunka is, időtálló értéket jelenteknek, és útmutatóul szolgálnak a mai, hektikusan változó világunkban: szaktudás, etika és eredeti gondolat. Egy kórház értékét elsősorban a benne dolgozók szaktudása adja, így legfontosabb erőforrásunk a képzett és intézményünk iránt elkötelezett orvos- és szakdolgozói gárdánk. A másik, hasonlóan fontos kritérium az etika, mely nélkül hiábavaló a csillogó-villogó technológia és a briliáns szaktudás. Az etika tehát a másik, nagyon fontos erőforrás. A betegek korrekt irányítása, a velük történő megértő, kiegyensúlyozott kommunikáció és együttműködés, az érthető tájékoztatás, a szakmai korrektség. Semmelweis életútjáról tudjuk, hogy szakmájának kiváló művelője volt, kora tudományos életében az élvonalhoz tartozott. Emellett önzetlenül és elkötelezetten szolgálta betegeit, tevékenységét a magas szintű etika jellemezte. Esetében azonban még egy dolog társult e két alappillérhez: az eredeti gondolkodás. Ez kellett ahhoz, hogy észrevegyen olyan összefüggéseket, amelyeket kora más kiválóságai nem vettek észre, mégpedig annak okát, miért különböző a gyermekágyi láz előfordulásának aránya Bécs két nagy szülészeti klinikája között. Ezzel, és a meghozott megelőző intézkedésekkel, a klórmeszes kézmosással, mely egy rendkívül egyszerű és olcsó módszer, anyák ezreinek az életét mentette meg és gyermekek ezreit mentett meg az árvaságtól. Az eredeti gondolkodás nagy kincs, mindenkiben ott van valahol, csak hagyni kell kibontakozni, nem szabad elnyomni. A mai, protokollokkal szabályozott működési körülmények között is szükség van eredeti, újszerű meglátásokra, megoldásokra. Nem szabad besüppedni a gépies, rutinszerű működésbe, hanem friss gondolatokkal, újszerű szemlélettel és megoldásokkal kell közelíteni a problémákhoz. Erre bíztatnék mindenkit.

Egymást érő átalakulások

A tavaly ilyenkor tartott Semmelweis ünnepségen hangzott el, hogy egy év alatt annyi változás történt a kórház életében, mint amennyi máskor egy évtized alatt sem. A hektikusan változó világ, a tartós gazdasági válság azonban kikényszeríti a felelős döntéshozók aktivitását, így ez a tendencia nem szűnt meg, és ezért most is ezzel kezdem: az elmúlt egy évben ismét óriási változások zajlottak. Épp egy éve lett kórházunk újra költségvetési szerv, és egy év sem telt el, hasonló nagyságrendű változás történt, az eddigi fenntartónk Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata helyett idén májustól a Magyar Állam lett a tulajdonos fenntartónk. Az idei év januárjától a megyei és fővárosi kórházak, májustól a városiak kerültek ebbe a körbe. A fenntartói jogokat egy állami szervezet, a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) gyakorolja. Esetünkben a tényleges átadás-átvétel júniusig tartott, melynek során mind az Önkormányzat, mind pedig kórházunk gőzerővel dolgozott az átadáshoz szükséges teljes körű adatszolgáltatáson. Többszöri személyes egyeztetés történt a GYEMSZI átvétellel megbízott munkatársaival, átadásra került a teljes szerződésállomány, a teljes vagyonleltár, az elmúlt időszak összes gazdasági mozgása, a peres ügyek, veszélyek, aktualitások, a vezetői koncepció és stratégia. A 2011-es formaváltásra tekintettel különösen sok önkormányzati és kórházi intézkedés, határozat és szerződés hátterét kellett megvilágítanunk az átvevő jogi és gazdasági szakemberek számára.

Az állam kezében immár a kórház

Átadásra került az állam részére a törvény rendelkezésének megfelelően a kórház által használt eszköz és épületstruktúra. És nem utolsósorban átadásra került a TIOP 2.2.4-es Európai Uniós projekt, a 3,6 milliárd forint összértékű központi technológiai tömb beruházás is, melynek közvetlen kedvezményezettje kórházunk lett. Ezúton köszönöm valamennyi, az átadásban résztvevő munkatársamnak az átadás során végzett megfeszített munkáját, köszönöm az önkormányzat munkatársainak az együttműködését a napi egyeztetések és az átadás során, nem utolsósorban köszönöm a GYEMSZI átvételben résztvevő munkatársainak a tanúsított türelmet és együttműködést. Természetesen az állami fenntartásba vétel nem öncélúan történt. Tudjuk, hogy a jelenlegi kormányzat nem magántőke bevonásban, nem privatizációban és nem üzleti-piaci alapú társadalombiztosításban és ellátórendszerben gondolkodik, hanem az állami szerepvállalás erősödésében, és ezen keresztül egy egységesen menedzselt, hatékonyabb ellátó struktúrában, mely tompítja a hozzáférés földrajzi és időbeli igazságtalanságait, és próbál a stagnáló források mellett egy működőképes ellátórendszert megvalósítani. A meghozott és meghozandó intézkedések megvalósítása sokkal gyorsabb és hatékonyabb, ha valamennyi szakellátó egységes fenntartásban van. Mindez lehetőséget teremt arra is, hogy az egyes intézmények helyett egységesen, sokkal kedvezőbb feltételek mellett történjenek a közbeszerzések, közös, hatékonyabb működtetésbe vonhatók az egyes kiszolgáló funkciók. Természetesen jól tudjuk, hogy az állami kezelésbevétel után is Dunaújvárosban működik tovább a kórház, így a lokális rendszerek szerves részét képezi továbbra is. Éppen ezért szükséges megőriznünk és fejlesztenünk jó kapcsolatainkat Dunaújváros és a környező települések önkormányzatával, az itt működő társszervezetekkel, a gazdasági élet szereplőivel és a civil szférával.

Kölcsönös előnyökön alapuló egyezség

Egy hete vettük át az új struktúránkra vonatkozó működési engedélyünket, és hamarosan megkötjük új finanszírozási szerződésünket. Ezek tartalma meghatározó számunkra. Az utóbbi 10-20 évben többször jelentkezett veszélyként kórházunk számára a 4, 5 szakmás kiskórházi lét rémképe, vagy a megyei ellátó fiókkórházi kirendeltségének léte is. Érezhetően mozdultak erők ez irányban, és a menedzsment több tagjának okoztak álmatlan éjszakákat az utóbbi hónapokban. Ismertük a Megyei Kórház integrációs törekvéseit, velük sikerült kölcsönös előnyökön alapuló, egymást támogató együttműködést kialakítanunk anélkül, hogy veszélybe került volna saját integritásunk. A területi ellátási kötelezettség határainak kijelölésekor hathatós segítséget kaptunk az érintett települések önkormányzataitól, a Fejér Megyei Kormányhivataltól, valamint országgyűlési képviselőinktől is. Szükség volt a segítségre, hiszen a kórház bevételeit a teljesítményfinanszírozás keretei között nagyban meghatározza az ellátandó terület nagysága. Ugyanakkor természetesen még fontosabb érdek a környező lakosság ésszerű időn és távolságon belüli ellátáshoz való jutása.

Dunaföldvár, Solt, Tass és a többiek

Mint tudjuk, Dunaújváros jelentős számban lát el Tolna- és Bács Kiskun megyei lakosokat is. Dunaföldvár csatlakozása területünkhöz már küszöbön áll. Tass, Szalkszentmárton, Dunavecse, Apostag, Dunaegyháza és Solt önkormányzatai kinyilvánították csatlakozási szándékukat, mely jelenleg döntési fázisban van. Nemcsak az ellátási terület, hanem az egyes osztályok progresszivitási szintje is mérvadó eleme a struktúrának. Osztályaink többsége 2-es progresszivitási szintű, tehát igazolódott az, amit mindig is hangsúlyoztunk, hogy a Szent Pantaleon Kórház nem városi szintű, hanem egy kisebb megyei kórházhoz hasonló szintű ellátó struktúrával rendelkezik. Az ágyszámok tekintetében is lehangoló volt az első, elénk terjesztett verzió. Eszerint jelentős ágycsökkentés érte volna a sebészet, traumatológia és fül orr gégészeti szakmákat, valamint megszűnt volna a szemészet aktív fekvőbeteg ellátása. Minden rendelkezésünkre álló fórumon próbáltuk finomítani a tervezetet. Elmondtuk, hogy megyei szintű ellátásokat nyújtani képes, már előzőleg is 2-es szintű gégészetünk működik, ahol valamennyi humán és tárgyi erőforrás rendelkezésre áll, kiváló szakmai vezetés mellett. A szemészet pedig országos, klinikai szintű hátsó szegmens sebészetet működtet, amelyet még a környező megyei kórházak sem végeznek, szintén maradéktalan humán és eszközös erőforrással, kiváló vezetővel. Erőfeszítéseinknek és támogatóinknak köszönhetően kéréseink részben meghallgatásra találtak és e két szakmát érintő csökkentést sikerült mérsékelni. A szakmai tendenciáknak megfelelően rövidülő kórházi ellátási idő miatt csökkenő sebészeti és traumatológiai ágykihasználás miatt az őket érintő mérsékelt ágyszám csökkenés felszabaduló ágyai bevonhatók a krónikus ellátásba. Végül, mintegy 30 aktív ágyszám csökkentés mellett sikerült a saját működtetésű krónikus struktúrába bevonni 15 mozgásszervi rehabilitációs ágyat. Összességében tehát elmondható, hogy sikerült elkerülni az elsorvadás és az ellehetetlenülés veszélyeit, veszteséggel ugyan, de lényegében megőriztük struktúránkat.

Adósság volt, nincs, de a rendezésnek vannak függű ügyei

Gazdasági, pénzügyi helyzetünkre a tavaly júliusi átalakulás óta egyelőre a kiegyensúlyozottság jellemző. A tavalyi év első felében gazdasági, jogi és betegellátási kényszerhelyzetek együttes jelentkezése tette szükségessé azt, hogy az Önkormányzat döntése nyomán új költségvetés szerv folytassa Dunaújváros és környéke járó- és fekvőbeteg szakellátását. Bár a 2010 közepétől belépő új menedzsment intézkedései a korábbi feladatellátó Szent Pantaleon Kórház Nonprofit Kft. 1, 5 milliárdos lejárt kötelezettségét 1 milliárd alá csökkentette, 130 ezer lakos szakellátásának biztonságát és közel 850 dolgozó munkahelyét veszélyeztette néhány beszállító által újra és újra kezdeményezett felszámolási eljárás. Ebben a helyzetben következett be a tavalyi átalakulás. Ennek negatív hozadéka volt a beszállítói kintlévőségek „beragadása” és a gazdasági társaság felszámolása. A felszámolás alatt álló Nonprofit Kft. időközben közel egy milliárd forint erejéig polgári pert indított az önkormányzat, az új kórház és annak vezetője ellen. Természetesen erre már korábban is számítottunk. Az átalakulás után alkalom nyílt a korábbi, nagyobb volumenekre megkötött, jelentős fix elemeket tartalmazó, hosszú távú beszállítói és közreműködői szerződések megszűnésével újakat, kedvezőbbeket kötni. Elmondható, hogy gyakorlatilag ugyanazzal a beszállítói és közreműködői körrel olyan szerződésállomány került kialakításra, mely jelenleg nem veszélyezteti az új kórház likviditását. Ehhez persze szükség volt a belső működés racionalizálására, a keretgazdálkodásra, a megfelelő kontrollra és a teljesítmények optimális elosztásának, valamint az ösztönző rendszernek a finomhangolására is. Várakozásaink és korábbi ígéretek ellenére azonban két napja azt az értesítést kaptam, hogy júliustól kezdődően ismét TVK csökkentés érte az intézményt, mely mintegy nyolcmillió forinttal csökkenti a havi finanszírozást. Ennek kompenzálására további gazdálkodási szigor és hatékonyságjavítási lehetőségek felkutatása szükséges. Kérem, hogy ezt napi munkája során mindenki tartsa szem előtt minden olyan döntésénél, mely költséget jelent a kórháznak.

Béremelés hatszáz dolgozónak

Örömteli intézkedés, melyre utoljára tíz évvel ezelőtt volt példa, hogy a kormány általános béremelésről intézkedett az orvosi- és egészségügyi szakdolgozói körben. Intézményünk estében ez kb. 600 főt érint. Az intézkedés havi szinten 14 millió Ft többlet bérkifizetést jelent számunkra. Az emelés visszamenőleges hatályú, ez év januárjától. Bízom benne, hogy forrást is biztosítanak rá, ellenkező esetben, figyelembe véve a nyolcmilliós TVK szigorítást is, újra elindulnánk az eladósodás útján.
A hatékony és takarékos működés érdekében a közeljövő operatív feladatairól a következőket kell elmondanom: Az új struktúrában 30 aktív ággyal csökkent a kórház kapacitása, ugyanakkor saját működtetésünkbe került 15 mozgásszervi rehabilitációs ágy. Az aktív ágyak hiánya elsősorban a fül-orr-gégészeten és a szemészeten jelentkezik. Itt egynapos sebészeti ellátásokkal kell kiváltani a korábbi teljesítményeket, a gégészet esetében pedig ki kell használni a gyermekosztály szabad kapacitásait is. A krónikus ágyak 100%-os kihasználtságát meg kell szervezni, ezt központilag monitorozni, koordinálni kell. Ez az orvos-igazgató felügyelete mellett a kapacitásgazdálkodási főmunkatárs feladata lesz. Be kell indítanunk és folyamatosan biztosítanunk kell az új mozgásszervi rehabilitációs osztály működését. Lehetőségeinkhez mérten az egész intézményre vonatkozóan elvárt minimumfeltételek elérésére kell törekednünk, minimálisra csökkentve az elvárt és a ténylegesen rendelkezésre álló feltételek közötti különbségeket. Úgy gondolom azonban, hogy e téren a realitások alapján enyhülni fog a jogszabályi elvárás.

Egységes előjegyzési rendszert alakítanak ki

Bár az eddigi években is törekedtünk rá, tovább kell folytatni a betegbarát intézményi arculat kialakítását. Ennek érdekében a legtöbb teendőnk a járóbeteg előjegyzési rendszer hatékonyabb kialakításában van. Ha túl hosszú az előjegyzés, nehézkes a telefonelérés, sokat kell várakozni a szakrendelések előtt, akkor negatív közérzet alakul ki betegeinkben intézményünkkel szemben. Az orvoshiány ellenére is lehet segíteni valamelyest a helyzeten, ennek érdekében egységes, erre a célra létrehozott telefonos előjegyzési rendszer technikai feltételeinek kialakításán dolgozunk, melynek előfeltétele egy telefonközpont fejlesztés. Ekkor más szolgáltatókhoz hasonlóan a szabad kezelőhöz irányítódik a bejövő hívás. Ezután minden előjegyzést elektronikusan rögzítünk, a rendeléseken behívórendszert működtetünk. A fekvőbeteg előjegyzési rendszerben a törvényi előírásoknak megfelelően csatlakoztunk az országos várólista rendszerhez, az erre való teljes körű átállás folyamatban van. Az osztályokon és rendeléseken alapvető elvárás az udvarias hangnem és a korrekt tájékoztatás. Tudnunk kell kezelni a konfliktushelyzeteket, ez a közérzetjavulás mellett meg kell, hogy mutatkozzon a csökkenő betegpanaszok és a peres eljárások számában is.

Egészségfejlesztési iroda nyílt

Kórházunk a gyógyítás mellett elkötelezett a megelőzés terén is. Eddig is történtek, bár legtöbbször csak ad hoc jelleggel különböző szűrések, részt vettünk városi rendezvényeken vérnyomás-, vércukor- és koleszterinszűrésekkel, életmód tanácsadással. Ezt a jövőben lényegesen szervezettebb keretek között fogjuk folytatni, ennek érdekében elindultunk egy térségi egészségfejlesztést célzó Európai Uniós pályázaton. A pályázati forrásból intézményünkben létrehozunk egy Egészségfejlesztési Irodát, amely koordinálja ezt a tevékenységet. Felvettük a kapcsolatot a térség háziorvosaival, önkormányzataival, civil szervezeteivel. A pályázat szakmai programja széleskörű megelőzési, szűrési, felvilágosító, sport és életmódprogramokat kínál, részt kívánunk ezekkel venni valamennyi, a térségben tartott rendezvényen, szakmailag támogatjuk a civil szervezetek ilyen irányú tevékenységét és saját magunk is szervezünk hasonlókat. Egyik fő szempontja célkitűzéseinknek, hogy eljussunk a leginkább hátrányos helyzetű csoportokhoz is, és oda jusson el a segítség, ahol a leginkább szükség van rá.

Új kórházi tömb építését kezdik el még az idén

A korábban említett TIOP 2.2.4-es, szintén nagyrészt Európai Uniós forrású központi technológiai tömb beruházás kivitelezésének közbeszerzési felhívása már megjelent. Várjuk a pályázni szándékozókat, akik adott időpontban megtekinthetik, bejárhatják a kivitelezés helyszínét, kérdéseket tehetnek fel. A tényleges kivitelezés, ha problémamentesen zajlik le a közbeszerzés, augusztus végén, szeptember elején kezdődhet. Cél az, hogy a fagyos idő beállta előtt tető alá kerüljön az épület és a belső munkákra kerülhessen sor ezután. A gép, műszer és informatikai közbeszerzési kiírásra kora-ősszel kerülhet sor, és az épület elkészültéig, jövő év közepéig az is lezajlik. Ezután rövid próbaüzem után az átköltöztetések, az új struktúra működésbevonása következik. A főépületben felszabaduló helyekre később behozható lesz a jelenleg Kulcson és Várpalotán működtetett krónikus ellátás, lehetőség lesz a dialízis állomás bővítésére, illetve, ha találunk forrást, további komfortosításra. A jelenleg külső szolgáltatóval működtetett városi alapellátási ügyelet integrációja is lehetővé válik a Sürgősségi Osztályhoz. Ez szakmailag óriási előrelépés lenne a városi sürgősségi ellátásban.

Visszaköltözik a vízgyógyászat

Minőségi javulást és korábbi, jelenleg szünetelő funkciók újraműködtetését jelenti majd, ha ismét sikerül az újra megnyílt Élményfürdő gyógyászati részlegébe visszaköltöztetni az érintett fizikoterápiás, vízgyógyászati kapacitásainkat és a reumatológiai, ortopédiai szakrendeléseinket. Jelenleg az engedélyező hatóságoknál van az ügyünk, eközben előrehaladott tárgyalások folynak az üzemeltetővel a tevékenység szerződéses feltételeit illetően. Várhatóan egy-másfél hónapon belül sikerül megvalósítani az ottani működést.

Teljeskörű minőségbiztosítás

Kórházunk immár ötödik éve rendelkezik teljes körű minőségbiztosítási rendszerrel, mely kiterjed az egészségügyi ellátási standardok, a minőségirányítás, a környezetvédelem, és a munkabiztonság területeire. Azóta minden évben megméretjük magunkat a külső szakértői auditokon és minden évben sikeresen megújításra kerültek minősítéseink. Az idei auditból már csak a munkabiztonság felülvizsgálata van hátra a sikeres megújításhoz. Az eddig feltárt kisebb hiányosságok javításán dolgozunk, azok elsősorban az orvos-szakmai koordinációhoz köthetők. A minőségbiztosítási rendszert intézményünkben elsősorban a szakdolgozói kör, azon belül is kiemelten a főnővéri gárda viszi a vállán. Ezúton köszönöm meg fáradozásaikat. Az auditjelentés alapján a jövőben az orvos szakma bevonása teljesebb körűen lesz szükséges a folyamatba. A minőségbiztosítást nem csupán kipipálandó feladatként kezeljük, hanem munkánk, folyamataink tényleges kontrolljaként, jobbító szándékkal működtetjük. A hatékonyabb működés érdekében gyakorlatias minőségcélokat tűzünk ki, ténylegesen javítandó, megoldandó problémákat tárunk fel és kezelünk. Eredményeinket adatgyűjtés alapján mért indikátorokkal, minőségi mutatókkal kontrolláljuk. Mindezt betegeink hatékonyabb ellátása, munkatársaink biztonsága, jobb közérzete és a gazdaságosabb működés érdekében tesszük.

A családbarát munkahely érdekében

Szintén a közérzetjavítás jegyében indultunk el és lettünk sikeresek a minisztérium által kiírt „Családbarát munkahely” pályázaton. Régi, dédelgetett álmunk volt egy intézményi családi napközi, mely segít sok, dolgozni vágyó kisgyermekes anyuka gyermek elhelyezési gondjain. Elnyertük a pályázati forrást, abból részben finanszírozni tudtuk az időközben elkészülő családi napközi bútorzatát. A műszaki átadás a jövő héten lesz, a működtetést augusztus hónapban indítjuk.
Ismert, hogy a tavaly júliusi átalakulással munkavállalóink közalkalmazotti státuszba kerültek, így a Kjt. szabályai vonatkoznak rájuk. A törvény előírásainak megfelelően a megbízott osztályvezető főorvosi állásokat és a megbízott orvos-igazgatói státuszt pályáztatnunk kellett. Az év első felében meghirdetett pályázatok mostanra sikeresen lezajlottak. Ennek eredményeképpen 5 évre nyert kinevezést Dr. Máté Ágnes orvos-igazgató, Dr. Brousil Ervin urológiai-, Dr. Gyöngyösi Pál traumatológiai-, Dr. Kecskés Borbála infektológiai- és Dr. Varga-Szabó Lajos gasztroenterológiai osztályvezető főorvosok. A korábbi orvos-igazgató, Dr. Parrag József főorvos orvos-igazgató helyettes lett, Dr. Gyöngyösi Pál osztályvezető főorvosi státuszával egyidőben, orvos-igazgató helyettesi státusza megszűnt. A kórház stratégiai igazgatói státuszát jelenleg nem töltjük be.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

A Szent Pantaleon ünnepségen (2012 07 06) a hagyományoknak megfelelően idén is Szent Pantaleon Emlékérmet, a kórház legmagasabb fokozatú elismerését adták át három kiváló teljesítményt nyújtó dolgozójának, hárman pedig főorvosi, egy további orvos pedig adjunktusi előléptetésben részesült.

A Szent Pantaleon Emlékéremmel idén kitüntetettek:

Dr. Östör Gabriella patológiai osztály

1987-ben szerzett általános orvosi diplomát a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen, majd a székesfehérvári Szent György Kórházban kezdett dolgozni. Intézményünkben 1998. március 1-jén helyezkedett el, s még abban az évben osztályvezető főorvosi kinevezést kapott.
1992-ben patológiából, 2001-ben citopatológiából szakvizsgát tett. 2003-ban orvos-igazgatói dicséretben részesült.
Kiemelt érdeklődési köre a daganatok citológiája, ebben a témakörben igen széles körű tapasztalatokat szerzett. Felelősségteljes, pontos munkájával, megbízható szövettani diagnózisaival szilárd hátteret biztosít a mindennapi gyógyító munkához. Bonctermi munkáját következetes, határozott véleményalkotás jellemzi. Sokszor nem látványos, de nélkülözhetetlen tevékenységével a klinikai osztályok kollégáinak nagyrabecsülését is kivívta. A nehéz pszichés helyzetben lévő hozzátartozókkal empatikus, megértő viselkedést tanúsít.
Szakmájának magas színvonalú gyakorlati művelése mellett intézményünk aktív közéleti és tudományos szereplője. Vezetésével rendszeresen zajlanak kórházunkban klinikopatológiai konferenciák, ahol a tanulságos esetek feldolgozása, megbeszélése, értékelése a kollégák okulását szolgálja.

Dr. Kolos János szülészet-nőgyógyászat

Főorvos úr 1981-ben a Pécsi Orvostudományi Egyetemen végzett általános orvosként cum laude minősítéssel. Egyetemi évei alatt mentőápoló és mentőtiszti munkát is végzett Pécsett. Tanulmányai befejezését követően, 1981. október 1-jén helyezkedett el intézményünk szülészet- nőgyógyászati osztályán, majd 1985-ben szülészet nőgyógyász szakorvosi vizsgát tett. 1993-ban adjunktusi kinevezést kapott. 1993-1995-ig a szülésznő képzésben óraadó tanárként és szakmai vizsgáztatóként dolgozott. 1997-ben „Külgazdasági Szakos Közgazdász” szakon végzett a szolnoki főiskolán. 2001-2006-ig a nőgyógyászati osztály terhes-patológiai részének részlegvezetője volt. 2007 óta a Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskolában óraadó tanár. 2010-ben főorvosi kinevezést kapott. Az osztályvezető főorvost annak távollétében helyettesíti.
Szakmai műveltsége széles körű, magával szemben maximalista, a szülészet-nőgyógyászattal kapcsolatban elhivatott. Munkája során számos alkalommal a társszakmák elismerését is kivívta. Döntései korrektek, határozottak, megalapozottak. A kollégákkal, betegekkel viszonya korrekt, empatikus.

Bán Istvánné pszichiátriai osztály

Munkatársunk az érettségi után, 1975-ben ideg-elme ápoló szakképesítést szerzett. Első munkahelye Budapesten a SOTE Pszichiátriai Klinikája volt. 1976-ban költözött Dunaújvárosba és kezdte meg munkáját kórházunk neurológiai osztályán, három műszakos nővérként. 1985-től az akkor szerveződött pszichiátriai osztály dolgozója lett, kezdetben három műszakos szakápolóként. 1997 óta főnővér helyettesi megbízást lát el. Időközben „E” kategóriás képesítést szerzett.
13 éve tölti be a főnővér helyettesi posztot, ahol a magasan képzett szakmai tulajdonságai mellett körültekintő adminisztratív fegyelmének is köszönhető, hogy a pszichiátriai osztály gazdálkodása jó színvonalon működik. Mindig szem előtt tartja, hogy az osztályos igények mind eszközök, mind gyógyszerek tekintetében elérhetőek legyenek, de a gazdálkodási keretek ne sérüljenek. Empatikus készsége kiemelkedő, ezért is találja meg a hangot bármilyen pszichiátriai betegtípussal. Munkájára, viselkedésére soha nem érkezett panasz. A tanuló nővérek képzésében is mindig aktívan részt vesz. Problémamegoldó képessége fejlett, mellyel mind a nővéri munkaközösséget, mind pedig a betegközösséget mentesíti konfliktusoktól.
Éva nővér 36 éves kórházunkban eltöltött pályafutását kezdettől fogva a szorgalom, a megbízhatóság, az együttműködés és a segítőkészség jellemzi.

Előléptetések 2012-ben:

Főorvosi kinevezések:

Dr. Vétek Edit Radiológiai osztály
A Szegedi Orvostudományi Egyetemen végzet általános orvosként 1987-ben, majd elkezdett dolgozni első és jelenlegi munkahelyén, kórházunk radiológiai osztályán. 1993-ban szakvizsgázott radiológiából. 2002-től részmunkaidőben a dunavecsei szakrendelő képalkotó diagnosztikai részlegvezetője. Pályája során a szakma fejlődésével részese lett a dunaújvárosi ultrahang, majd CT diagnosztika bevezetésének. Részt vett a komplex emlődiagnosztika és az újszülöttek koponya és hasi ultrahang szűrővizsgálatának dunaújvárosi kialakításában. A hypertóniás gyermekek vese duplex ér ultrahang vizsgálata mellett több éves tapasztalata van izületi betegségek ultrahangos diagnosztizálásában.
Dr. Kapus István szülészet-nőgyógyászat
1988-ban szerzett általános orvosi diplomát a Szegedi Orvostudományi Egyetemen. 1990 óta intézményünk szülészet-nőgyógyászati osztályának dolgozója. 1994-ben szakvizsgát tett szülészet-nőgyógyászatból. 1996-ban a szülészeti epidurális érzéstelenítési tanfolyamon, 1997-ben a meddőség aktuális elméleti és gyakorlati kérdései tanfolyamon vett részt. 2001-ben „A”, majd 2005-ben „B” emelt szintű szülészet-nőgyógyászati ultrahang vizsgálatok témakörben tett sikeres vizsgát. 2008-ban adjunktusi kinevezést kapott. 2009-ben emelt szintű laparoszkópos továbbképzésen vett részt a SOTE-n. Kiemelt érdeklődési területe a női meddőség kivizsgálása és kezelése. A Magyar Nőorvos Társaság, A Magyar Ultrahang valamint Endoszkópos társaság mellett a Magyar Asszisztált Reprodukciós Társaság tagja.
Dr. Mészáros Péter Urológia
1989-ben szerzett általános orvosi diplomát a Semmelweis Orvostudományi Egyetemen Budapesten, majd szeptemberben megkezdte munkáját kórházunkban. 1994-ben szakvizsgázott urológiából, 2000-ben adjunktusi kinevezést kapott.
Rendszeresen részt vesz továbbképzéseken, konferenciákon és külföldi kongresszusokon. A Magyar Tudományos Akadémián tartott előadást a hólyag tumorok immunprofilaxisáról,valamint cikket írt a prosztata rosszindulatú megnagyobbodásáról. Jelenleg az alsó húgyúti endoszkópos beavatkozásokról készít összefoglalót. Osztályvezető távollétében helyettesi munkát lát el.
Adjunktusi kinevezés:
Dr. Harsányi Emese Infektológia
1997-ben végzett a marosvásárhelyi Orvostudományi és Gyógyszerészeti Egyetem általános orvosi karán. 1999-2004 között Marosvásárhelyen dolgozott a Megyei Sürgősségi Kórházban. 2004 márciusában fertőző betegségekből sikeres szakvizsgát tett Marosvásárhelyen. 2004 áprilisától dolgozik kórházunk Infektológiai osztályán. 2004 szeptemberében általános orvosi, majd 2005-ben infektológiai szakorvosi vizsgáját honosíttatta. Jelenleg második szakvizsgájára készül bőrgyógyászatból. Az osztályvezető távollétében annak helyettesi feladatait látja el.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi

AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA

Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.

2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi

A fejlesztés újabb állomása

Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét

2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi

Élsportolók jártak a Dózsa iskolában

Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.

2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi

Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége

Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.