Hírek
2015. Július 15. 08:44, szerda | Helyi
Segítség a kárvallott fogyasztóknak
Zsolttal az előtérben futok össze. Már visszatérő vendége az irodának. Az első alkalommal már tudtak segíteni neki, ezért fordult másodjára is hozzájuk. Most egy cipővásárlással adódott gondja.
A lábbeli alig két hónap alatt tönkrement, a kereskedő azonban nem akarja visszacserélni a lábbelit, arra hivatkozva, hogy a számla pecsétjén nem az ő boltjuk neve van. Azt elismerte, hogy az ő címük, de nem az a kínai cég működteti az üzletet, amelynek a neve pecséten. Zsolt ennek kibogozásához kér most segítséget. Miklós vak. Egy egyesületen keresztül kapott lehetőséget kedvezményes árú burkolói munka elvégeztetésére. Mint azóta kiderült, a kedvezményes díj, átlagos volt, a burkolat pedig rövid idő alatt egytől egyig feljött. Elkeseredésében a fogyasztóvédelemhez fordult segítségért. Zsolt és Miklós történetéhez hasonló problémákkal találkoznak kéthetente a fogyasztóvédelmi iroda munkatársai.
Az irodát a dunaújvárosi lakosokon kívül a környező települések – Kulcs, Rácalmás, Nagyvenyim Mezőfalva, Kisapostag Dunavecse, Szalkszentmárton – lakosai is gyakran felkeresik.
Mint azt Schneider Istvánnétól, Fejér Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály főosztályvezetőjétől megtudjuk, a kihelyezett ügyfélszolgálati irodát átlagosan 12-15 ügyfél keresi fel egy-egy alkalommal személyesen, de lehetőség van telefonon való érdeklődésre is.
- Melyek a leggyakoribb panaszok?
- A lábbelikkel, ruházati termékekkel kapcsolatos minőségi reklamációk miatt rendszeresen fordulnak az ügyfelek az ügyfélszolgálati irodához. Viszonylag magas a vezetékes ivóvíz, illetve fűtésszolgáltatással kapcsolatos reklamációk száma. Dunaújvárosban, vagy a környező településeken tartott úgynevezett termékbemutatók után is megnő az ügyfelek száma. Gyakran előfordul, hogy a Fogyasztóvédelmi Osztály hatáskörébe nem tartozó ügyekben – munkaügyi kérdések, házastársak vagyon megosztása, hírközlési szolgáltatások nem megfelelő minősége, élelmiszerekkel kapcsolatos problémák – keresik fel az ügyfélszolgálati irodát. Természetesen ezen ügyfeleknek megadjuk a szükséges tájékoztatást, hogy milyen módon tudják az ügyüket elintézni.
- Hogyan tudnak segíteni?
- A kihelyezett ügyfélszolgálati iroda munkatársai a fogyasztók igényének megfelelően tanácsot adnak az adott probléma megoldásához, illetve fogyasztóvédelmi hatáskörbe tartozó jogsértés esetén jegyzőkönyvbe rögzítik a fogyasztói panaszt, ami ezt követően természetesen kivizsgálásra, elintézésre kerül. Természetesen az ügyfeleknek lehetőségük van arra, hogy fogyasztói döntést, illetve reklamációt megelőzően előzetesen felkeressék az ügyfélszolgálati irodát. Azt javasoljuk, hogy a fogyasztók mielőtt jelentősebb fogyasztói döntést hoznak – pl. nagy értékű termék vásárlása, vagy számukra addig még nem ismert termék, illetve szolgáltatás igénybe vétele – feltétlenül kérjék ki szakemberek véleményét.
A Fejér Megyei Kormányhivatal 2011 novembere óta működtet kihelyezett ügyfélszolgálati irodát Városháza épületében. Az ügyfélszolgálat kéthetente – minden hónap első, harmadik, illetve ötödik csütörtökjén – 9 és 15 óra között fogadja az ügyfeleket.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi
AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA
Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.
2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi
A fejlesztés újabb állomása
Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét
2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi
Élsportolók jártak a Dózsa iskolában
Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.
2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi
Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége
Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.