Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2010. December 04. 09:02, szombat | Helyi
Forrás: Dunaújvárosi Főiskola

Szakegyetem? Ha igen, milyen lehetne?

Szakegyetem? Ha igen, milyen lehetne?

Leginkább két intézmény, a főiskola és a kórház határozza meg Dunaújváros regionális szerepkörét Ezért sem közömbös, mit tartalmaz az új felsőoktatási törvény. Amelynek terve nyilvánossá vált. Dr. Bognár László, a Dunaújvár

A felsőoktatási törvénytervezet és a felsőoktatás megújítása körüli nyilvános vitairatra reagálva készítette el javaslatát dr. Bognár László a Dunaújvárosi Főiskola (DF) rektora. Az új törvény koncepciója, a magas minőségű képzés biztosítása mellett prioritásként fogalmazza meg a kisebb vidéki főiskolák helyzetének javítását. A rektor szerint a javasolt képzési szerkezet azonban vállalhatatlan regionális szerepet szánna a főiskolák számára, amelyből a kiutat egy harmadik ún. szakegyetemi intézményi forma jelentené.

A vidéki főiskolákra felvett hallgatók aránya az elmúlt 9 évben az összes hallgatói piac 22%-áról 14%-ára csökkent, mindeközben a fővárosi és vidéki egyetemekre történő felvétel ugyanebben az időszakban jelentős mértékben növekedett, áll a DF rektora, dr. Bognár László által írott tanulmányban, amely a Felsőoktatási Törvény koncepciójának véleményezésére készült. A dokumentum szerint az új koncepció legnagyobb hiányossága, hogy nincs a főiskolai szektor jövőképében olyan stratégiai elem, amely kívánatossá teszi a Budapesttől távol eső intézményeket. Ez pedig jelentős veszélyt jelent az egymás ellen versenyezni kényszerülő és a megszűnés ellen küzdő kisebb intézmények számára

Az intézményvezető által javasolt koncepció szerint az a főiskola, amelyik képes mesterképzést, esetleg doktori képzést nyújtani, használhatná a szakegyetem elnevezést. Különösen indokolt ez olyan intézmények esetében, mint a Dunaújvárosi Főiskola, amely erősen iparosított környezetben működik, ahol az iparvállalatok egyértelmű elvárása és igénye, hogy a régióban a gyakorlati kutatási, fejlesztési feladataikat helyben tudják segíteni. Ez bizonyos szakterületeken egyértelműen mesterképzési, sőt egy-egy szűk területen akár doktori képzési igényt is jelent. A koncepció Európában nem egyedülálló, teljes mértékben kompatibilis mind a bolognai rendszer elvárásaival, mind pedig a modern képzési struktúrával rendelkező európai országokéval.

„Egy felsőoktatási intézménye akkor működik jól, ha az intézmény tevékenységi körében ugyanolyan hangsúlyos szerepet kap a K+F (kutatás-fejlesztés), mint az oktatás és ehhez mérten alakítja ki fejlesztési stratégiáját is. A hallgatók hazai innovációs láncba való integrálása és a megszerzett tudás ipari alkalmazhatósága érdekében ösztönözni kell a régió igényeivel összhangban levő főiskolai mesterképzést és doktorképzést is.” – hangsúlyozta a rektor.

Dr. Bognár László véleménye a felsőoktatási törvény koncepciójához

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi

AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA

Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.

2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi

A fejlesztés újabb állomása

Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét

2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi

Élsportolók jártak a Dózsa iskolában

Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.

2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi

Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége

Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.