Városlista
2024. május 12, vasárnap - Pongrác

Hírek

2013. December 23. 05:48, hétfő | Helyi

Eredményes évet zárt a kormányhivatal

Eredményes évet zárt a kormányhivatal

A területi államigazgatási szervezetrendszer működésének egységessé és hatékonyabbá tétele, a területi államigazgatási feladatellátás fejlődése érdekében hozták létre a Kormányhivatalokat 2011-ben.

A járási hivatalok pedig 2013-ban álltak fel. Az elmúlt évek tapasztalatairól, a Fejér Megyei Kormányhivatal eredményeiről számolt be dr. Galambos Dénes megyei kormánymegbízott.
- Ez év július elsejétől vette át elődjétől, dr. Dorkota Lajostól a Kormányhivatal vezetését. Mennyire volt zökkenőmentes a váltás?
Magát a struktúrát, a felépítését már ismertem, hiszen 2011. január 1-től a kormányhivatal kabinetvezetője voltam, így ez a két és fél év a kollégák és a hivatal megismerése szempontjából egy erős megalapozásnak is tekinthető.


- A dunaújvárosi Járási Hivatal a korábbi 9 településes kistérség helyett jelenleg 16 települést fog össze. Mennyire stabil a működés?
A legfontosabb szempont volt, hogy a lehető legközelebb, jól megközelíthető helyszínen tudja a lakosság elvégezni azokat a teendőket, amelyekért eddig például Székesfehérvárig kellett utazni. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a kormányablak az egy ablakos ügyintézéssel és a hosszú nyitva tartással teszi egyszerűbbé az ügyintézést. Az ügysegédek, kvázi a járási hivatalok meghosszabbított karjai, azokon a településeken, ahol nincsenek okmányirodák, de vannak szakigazgatási feladatok (például gyámügyek), a törzshivatalok és a járási hivatalok kihelyezett munkatársaként segítik a lakosság és a hivatal közötti kapcsolattartást.


- A Járási Hivatalokkal egyidőben a védelmi bizottságok is megkezdték a munkájukat.
A járási hivatalokkal a védelmi igazgatás rendszere is átalakult. Korábban a megyei közgyűlés és annak elnöke látta el ezeket a feladatokat. Ez évtől a mindenkori megyei kormányhivatal vezetőjének a felelőssége. Helyben a járási hivatal látja el a védelmi bizottság feladatait, vezetője a kormányhivatal mintájára a járási hivatal vezetője egyszemélyben. A helyi védelmi bizottságok közül mindenképpen kiemelném a Martonvásári és a Dunaújvárosi Járási Hivatalt, kiválóan vizsgáztak az autópályával kapcsolatos munkálatokban a tavaszi hó- helyzet idején. Ugyancsak jelentős munkákat végeztek el a nyár eleji történelmi rekordokat megdöntő árvizek kezelésében. Létrehoztuk az önkéntes mentőszolgálatokat is, amelyek az önkéntes tűzoltóságok bázisán segítik a falvakban elvégezhető munkálatokat.


- A hivatalról hivatalra járás, és a sorbanállás problémájára nyújt segítséget a kormányablak, az úgynevezett egyablakos ügyintézéssel. A számok alapján mennyire volt jó döntés a kormányablakok bevezetése?
Jelenleg a megyében két kormányablak működik, Székesfehérváron és Dunaújvárosban. A kormányablakok 50 ezredik ügyfelét augusztusban köszönthettük, ez mindenképpen önmagáért beszél. A célunk, hogy ne az ügyfél, hanem úgynevezett e-akta formájában, az ügy keringjen a hivatalok és a közigazgatás útvesztőjében. A kormányablakokban jelenleg 150 ügyet intézünk, ami csak egy kiindulásnak tekinthető, a cél az, hogy 2500 ügyet kezeljen a kormányablak, azaz a teljes közigazgatást lefedje a rendszer. Az ügyfélnek egyetlen dolgot kell tudnia; hol van a legközelebbi kormányablak. Dunaújvárosban jelenleg a földhivatal szomszédságában található, de hamarosan a belvárosi városfejlesztés keretében a volt házasságkötő terembe költözik át, ahol 40 ügyintéző 20 ügyfelet tud majd ellátni egyidejűleg. Mindezt 8-20 óráig minden munkanap.


- Humánerőforrás tekintetében ez a rendszer polihisztorokat kíván meg az ablak túloldalára.
Majdnem 400 kolléga képzése történt meg a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közreműködésével. A végzettségről szóló bizonyítványok, diplomák átadása és a képzés is természetesen folyamatosan zajlik, hogy a fent említett mintegy 2500 ügyet kezelni tudják a kollégák. Nyilvánvalóan elsősorban a közigazgatásból kerültek ki a kollégák, akik korábban az okmányirodákban, illetve a szakigazgatási szerveknél dolgoztak. Az alapképzettségük tehát megvolt, ehhez kaptak kiegészítésként egy elektronikus tudásbázist. Úgy gondolom, hogy ezzel a létszámmal meg tudjuk oldani a tervezett feladatokat.


- Összegzésképpen melyek azok a célok, amelyeket a legsikeresebbnek ítél, és melyek azok, amelyek hatékonyabb megoldást igényelnek?
Nagyon nagy sikernek tekintem a járási hivatalok elindítását, ahol jól képzett, magasan kvalifikált szakemberek vannak, erre mindenképp büszkék lehetünk. Nagyon fontos a kormányablakok kialakítása és annak a közszolgálati életpálya modellnek a bevezetése, amellyel meg tudjuk teremteni a kollégák anyagi elismerését. A kormányhivatalok intézményeinek elhelyezkedésén lehetne fejleszteni. Székesfehérváron például 30 helyszínen van intézményünk és nem is számoltam a járási hivatalok helyeit. Az infrastruktúra fejlesztése nagyon fontos, ezt tekintem egy olyan területnek, amiben nagyon szeretnénk még előrébb lépni. (V.R.)

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi

AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA

Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.

2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi

A fejlesztés újabb állomása

Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét

2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi

Élsportolók jártak a Dózsa iskolában

Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.

2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi

Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége

Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.