Városlista
2024. május 9, csütörtök - Gergely

Hírek

2013. Május 31. 05:00, péntek | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Gondolkodni tanít az új magyar logikai játék

Gondolkodni tanít az új magyar logikai játék

Elkészült a 6-8 éves korosztály logikus gondolkodását segítő új, internet alapú oktatójáték. A HANDORINO nevű új fejlesztés azért is hiánypótló, mert olyan képességek erősíthetőek a segítségével, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül egy iskolai tantárgyhoz sem, és túlmutatnak az iskolai tananyag elsajátításán. A fejlesztés tanulási nehézségekkel küzdő kisgyerekek fejlődését is segítheti, továbbá a fejjel történő vezérlés lehetősége is biztosított a mozgáskorlátozott gyermekek számára.

A játszva tanulás a tanulás legtermészetesebb formája, mely befolyásolja gondolkodásunkat, illetve viselkedésünket. A szakemberek többéves munkájának köszönhetően a HANDORINO játék tökéletesen illeszkedik a 6-8 éves gyermekek képességeihez, és segítségével az iskolai tananyag elsajátításán túlmutató tudás szerezhető. Vagyis a játék világába lépve, a gyermek biztonságos és ellenőrzött formában, szórakoztató és motiváló környezetben, játékos tanulás formájában fejleszti induktív gondolkodási képességeit, legyen az tanórákon vagy otthon, szabadidőben.

A HANDORINO internetes játékok egyetemi kutatók fejlesztései. A tartalmat a Szegedi Tudományegyetem pedagógusai dolgozták ki Az induktív gondolkodás fejlesztése kisiskolás korban címet viselő kutatási projekt keretében, a számítógépes adaptációt pedig az Eötvös Loránd Tudományegyetem informatikusai valósították meg, nagyrészt az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont közreműködésével, az EITKIC_12-1-2012-0001 projekt keretében. „A felhasználók eredményei és a szülők, pedagógusok visszajelzései alapján egy szakértői gárda folyamatosan javítja a játékot, hogy az mindenki számára élvezetes és hasznos legyen. A fejlesztés szempontjából pillanatnyilag első számú cél, hogy a www.handorino.com linken elérhető játék minél több iskoláshoz eljusson, és sok kisdiák fejlődését segítse, amellett, hogy az ő eredményeikre támaszkodva továbbfejleszthetjük a rendszert” – mondta el Lőrincz András, vezető kutató, az ELTE Informatikai Karának munkatársa.

Számos játéktípus segíti a széleskörű képességfejlesztést. Így pl. a kakukktojás, sorba rendezős, cserélős vagy csoportosítós feladatok próbára teszik mind a nyelvtudást, mind pedig a matematikai- és geometriai ismereteket és logikai gondolkodást. A tanár a játékot a tananyagba, a szülő pedig az otthoni tanulásba illesztheti.

A játékosok teljesítménye követhető: az ábrákkal történő regisztráció biztosítja a gyerekek számára az önálló belépés lehetőségét. Regisztráció után a játékosok személyre szabott feladatokat kaphatnak, és pontszámaikkal felkerülhetnek a legjobbakat tartalmazó táblára. A HANDORINO motiválja a gyermeket a tudás megszerzésében és a megszerzett tudás alkalmazásában. Így végeredményben a gyermek jó eséllyel folytatja a játékot belső késztetésből, és törekszik teljesítménye javítására.

A játék már akadálymentesített változatban is elérhető. Azaz a fogyatékkal élő, mozgásukban korlátozott gyerekek is élvezhetik a HANDORINO játékok világát. Egyrészt a játék kompatibilis a MouSense ingyenesen letölthető szoftverrel, mely a fejjel történő vezérlés lehetőségét biztosítja. Másrészt, a játék használható webkamerával, mely a gyermekek arckifejezésének monitorozását végzi. Ez esetben, nemcsak a gyermek teljesítményét követi a program, hanem arckifejezéséből arra is következtet, mennyire veszi könnyen az adott akadályt a felhasználó.

A játék folyamatos fejlesztés és tesztelés alatt áll. Hamarosan elkészül a többjátékos verzió, amely a szülő aktív részvételét is lehetővé teszi. Az új ajánlórendszer pedig a teljesítményt figyelembe véve, az egyén fejlődését segíti majd. A rövid távú tervek között szerepel a mobiltelefonos verzió, valamint az idegennyelv-tanulást segítő és a különféle rendellenességek (pl. színtévesztés) szűrésére alkalmas verzió kidolgozása. A fejlesztők tervei között szerepel egy játékszerkesztő, ahol minden szakember, tanár, szülő és játékfejlesztő javaslatot tehet új játék kidolgozására és a meglevő játékok hatékonyságának növelésére.

A játék fejlesztése a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kezelésében, a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap finanszírozásában megvalósuló „Az EIT KIC társulásokban való magyar részvétel és partneri közreműködés támogatása” című pályázat részeként zajlik. A pályázat keretében az ELTE, a BME és a Cisco Systems Magyarország konzorciuma mintegy egymilliárd forintos támogatást nyert, a pályázatban vállalt kutatások megvalósítását az EIT ICT Labs Magyar Nemzeti Társult Csomópont koordinálja. Az EIT ICT Labs az EU informatikai és kommunikációtechnológiai tudományos és innovációs közössége, amelynek budapesti központja informatikai mester- és doktori képzés, illetve kutatási és fejlesztési tevékenység koordinációját végzi.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 09. 13:28, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen

Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen az országba - jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón, Budapesten.

2024. Május 09. 09:39, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor fogadta az állami látogatásra Magyarországra érkező kínai államfőt

Orbán Viktor miniszterelnök és felesége, Lévai Anikó szerda este a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren fogadta Hszi Csin-pinget, a Kínai Népköztársaság elnökét és házastársát

2024. Május 08. 15:10, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának

A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális fejlesztési stratégiájában - írta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebook-oldalán.

2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra

Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink