Városlista
2024. április 23, kedd - Béla

Hírek

2019. Május 21. 17:17, kedd | Helyi

Miért kellett 12 év a felismeréséhez?

Miért kellett 12 év a felismeréséhez?

Az új Magyar Nemzet, az Index és a Hír 24 egyaránt arról ír most, hogy szerepet kap a mi Pentele-hídunk az M0 déli szakaszának a tehermentesítésében! Ehhez kell a 17-es 81-es utak duplázása és az M8 Kecskemétig.

A téma horderejét és logikáját legjobban dr. Rigó Mihály ny. mérnök kát hónapja napvilágot látott írásának „kancsó hasonlata” szemlélteti. Idézünk az írásból:

Egy gondolatkísérletet, vagy inkább cirkuszi mutatványt javaslok. Van 8 teljesen egyforma kancsó. Közülük hetet megtöltenek csurig vízzel. Utána a 7 kancsó tartalmát beletöltik az egyetlen üres kancsóba! Sikerül, sikerülhet ez? Ma annak erőltetése folyik, hogy ez megvalósítható. Áttérve a mi esetünkre, legyen az M0 is, és az ebbe becsatlakozó 7 autópálya is irányonként 3 sávos. Ezek a kancsók. Esetünkben a forgalom felel meg a kancsósnál a víznek. Mi lesz, ha a 7 autópálya forgalma rászabadul az M0-ra? Semmi különös, semmi váratlan, ugyanaz történik ugyanis, minta vizes-kancsós kísérletnél. Elkerülhetetlen szükség lesz az M0 sávszámainak növelésére! De meddig? 4-re, 5-re, 10-re? Valóban ilyen M0 a vágyak netovábbja?
A Magyar Urbnisztikai Társaság honlapján (Gondolkodó rovat) lelhető meg a gyűrűs útrendszer kritikája, dr. Rigó Mihály írása.
A mi Pentele-hídunk 2007. július 23-án készült el, majdnem 12 éve. Lett volna idő a tervezett M8 autópálya (ideiglenesen fél autópálya) legalább Lepsény és Kecskemét közötti szakasza nyomvonalának kijelölésére, a szükséges egyeztetésekre és az útépítés megkezdésére.

Most szinte egy időben a Magyar Nemzet, a Hír 24 és az Index arról írnak (nyilván az épülő Komárom melletti új Duna-híd jelentőségét felismerve), hogy a Komárom és Kisbér közötti 13-as utat, valamint a 81-es út Kisbér és Székesfehérvár közötti részét, továbbá a 63-as utat 2x2 sávosra felbővítik a tervezés alatt levő M8-as autópályáig. Mindhárom hírportál az innovációs és technológiai tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkárára, Mosóczi Lászlóra hivatkozik, aki a Magyar Nemzetet tájékoztatta és azt is közölte, hogy 2x2 sávos gyorsforgalmi pályát alakítanak ki a településeket elkerülve Komárom, Székesfehérvár és Kecskemét között. Hamarosan elkészül a projekt megvalósíthatósági terv.

Az Index egy figyelemre méltó háttér információval is szolgál:
„Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adataiból tudjuk, hogy az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez: tavaly az e-útdíjrendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették”.Az Index berajzolta egy országtérképbe a javasolt és remélhetően mielőbb megvalósuló Budapestet elkerülő nagy kapacitású útvonalat (képünk)

A hírcsokor nem ejt szót arról, hogy a nyári balatoni csúcsforgalom M0-ra nehezedő terhét IS csökkenteni fogja az, ha létrejön a közvetlen autópálya-kapcsolat Lepsény és Kecskemét, másként említve az M5 és M7 autópályák között is. A 63-as út ugyanis Sárbogárd térségében alkothat csomópontot a tervezett M8 autópályával. Az nem szerepel a mostani híradásban, hogy az M8 Sárbogárd és Lepsény közötti szakaszára kiterjed-e az említett megvalósíthatósági terv.
A könnyebb tájékozódás érdekében közzé tesszük 3, a témával foglalkozó írás URL címét is.

http://www.mut.hu/?module=news&action=getfile&fid=246841

https://pestpilis.hu/helyi/2019/05/tavolabbi-felgyuru-epulhet-az-m0-s-tehermentesitesere

https://index.hu/gazdasag/2019/05/20/felgyuruvel_tehermentesitenek_a_nyugatrol_erkezo_forgalmat/

Dr. Csongor György

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi

AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA

Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.

2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi

A fejlesztés újabb állomása

Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét

2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi

Élsportolók jártak a Dózsa iskolában

Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.

2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi

Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége

Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.