Városlista
2024. április 16, kedd - Csongor

Hírek

2010. Június 30. 23:14, szerda | Helyi
Forrás: Csongor György

Újvárosi közlekedés

Újvárosi közlekedés

Dunaújváros közgyűlése 2008. decemberében döntött a város településszerkezeti terve közlekedésfejlesztési fejezetének felülvizsgálatáról, hogy legyen vezérfonala a szándékolt fejlesztéseknek, közlekedési módosításoknak. A felü

Előzmény. Uniós pályázat keretében a Közép Dunántúli Régió megyei jogú városai (köztük Dunaújváros 1,28 milliárd forint összegű) pályázati támogatást nyertek el belváros-rekonstrukciós fejlesztésekre. A dunaújvárosi fejlesztés a belváros megújítása. A mintegy másfél milliárdos fejlesztés fő eleme a Városháza tértől a felső Duna-partig vezető sétány kialakítása és a Vasmű út Dózsa György út sarkán álló Irodaház felújítása. Utóbbi befektetői közreműködéssel! E terv része a városháza „C” szárnyának átépítése, az Október 23. téri (útban levő) házasságkötő helyiségcsoport elbontása, a Városháza térnek és a kis Vasmű út északi végének elzárása a gépjárműforgalom elől.

A COWI által elkészített közlekedési felülvizsgálat 90 oldal terjedelmű, javaslatokat is tartalmazó, forgalomszámláláson alapuló, szemléltető ábrákat, térképvázlatokat is tartalmazó közlekedés-szakmai tanulmány. Amit megtekinthetnek, amelyhez észrevételt tehetnek városunk állampolgárai 2010. július 21.-ig a városháza főépítészi irodáján (Városháza tér 1 (toronyépület) I. emelet).

A COWI tanulmány legnagyobb terjedelemben a város közúti közlekedésével, azon belül is a személygépkocsi-forgalommal, a forgalomcsillapítás szükségességével és módjaival, a parkolási gondokkal, enyhítésének lehetőségeivel foglalkozik. Külön fejezetet szentel a tanulmány a kerékpáros közlekedésnek, vizsgálja a tömegközlekedés (vasút, helyi, helyközi és távolsági autóbusz-közlekedés) helyzetét, fejlesztési lehetőségeit. Érintőlegesen szerepel benne a vízi közlekedés, egy érdekes térkép-ábrából pedig megtudható, hogy mely nyomvonalon építhető meg (egy szakaszon Kisapostag közigazgatási területének kis részét is igénybe véve a tervezett déli kikötőhöz az elfogadható lejtésszögű vasúti összeköttetés.

A kiemelt problémák között említi a tanulmány a Papírgyári út halna alatt átvezető aluljáró szűk keresztmetszetét, valamint a Dózsa György út hasonló vasút alatti átvezetését. Utóbbinál megoldott a gyalogos-kerékpáros forgalom külön átvezetése. A város legnagyobb, (1900 egységjármű/óra feletti) forgalmú csomópontja az Aranyvölgyi út Baracsi út Magyar út találkozási pontja. A Vasmű út csúcsidejű terhelése 500-550 Ejmű. Forgalomszámlálási adat szerint a járművek 49%-a csak áthalad a Vasmű úton. Ezeket a járműveket, vagy azok egy részét, a tanulmány szerint a belváros tehermentesítése érdekében célszerűbb lenne átterelni a Szórád Márton út Béke tér, Hunyadi út vonalára. Evégett mind a Vasmű téren, mind a Szórád és Aranyvölgyi út elágazásánál meg kellene fordítani a két út alá/fölérendeltségi viszonyát. Megállapításuk szerint a Béke téri jelzőlámpás csomópont 20% tartalék-kapacitással rendelkezik. Az új Vasmű út, Aranyvölgyi út, Tanács utca csomópontjának körforgalommá alakítása (összefüggésben a Városháza tértől induló sétány kialakításával) ugyancsak csillapíthatja a Vasmű úti forgalmat. A COWI készítői figyelmeztetnek: a belváros tervezett átalakításai miatt a Vasmű úton mért forgalom (egy része) a Kossuth Lajos utca egy szakaszát, a Korányi Sándor utcát és a Tanács utcát fogja többlet-forgalommal terhelni. Elengedhetetlen a Vasmű út Kossuth Lajos utca keresztezésének jelzőlámpássá alakítása.

A kerékpáros közlekedéssel foglalkozó fejezet a gondok között kiemeli, hogy a KRESZ megszegésére kényszerülnek a Baracsról Dunaújvárosba és vissza közlekedő kerékpárosok, mert a 6-os úton tilos kerékpárral közlekedni, más út viszont nincs. Kiemelt probléma, hogy a Pentele híd (ahol kiépült a kerékpárút) sem érhető el biztonságosan. A kerékpáros közlekedés szempontjából kritikus hely a Kandó Kálmán tér és környéke.

A tanulmány vélhetően legfontosabb, összegező „üzenete” az alábbi: Javasolt az egyes fejlesztési ütemekre vonatkozó közlekedési hatástanulmány elkészítése, vizsgálva a belvárosi cél- és átmenő forgalmat (minden közlekedési módra kiterjedően), a parkolási kínálatot, a területen található lakóterületek és intézmények megközelíthetőségét.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi

AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA

Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.

2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi

A fejlesztés újabb állomása

Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét

2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi

Élsportolók jártak a Dózsa iskolában

Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.

2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi

Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége

Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.