Városlista
2020. október 21, szerda - Orsolya

Hírek

2011. Szeptember 08. 07:45, csütörtök | Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online

Óvatosabb a Pirelli a Red Bull-vita miatt

Óvatosabb a Pirelli a Red Bull-vita miatt

Megtartotta ígéretét az F1-es csapatoknak gumikat szállító Pirelli, és a hét végi Olasz Nagydíjra már az első kerekek esetében a korábbiaknál kisebb dőlésszöget javasol a csapatoknak.

A lépésre azért volt szükség, mert a Red Bull-istálló a Belga Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a Pirelli javaslatát, és veszélybe sodorta pilótáit. A monzai futamra ugyanakkor még mindig csak javaslatot tesz az olasz gyártó, a határérték átlépése nem jár szankcióval.

A Belga Nagydíj előtti órákban a Red Bull-istálló pilótái biztonságára hivatkozva különleges engedélyt kért az időmérőn használt első kerekek lecserélésére, de miután kiderült, hogy nem a Pirelli hibájából koptak el túlságosan az abroncsai, hanem mert túl nagy dőlésszögben állította be a csapat az első kerekeket, ezt a kérvényt visszautasította az FIA.

Sőt a Pirelli felháborodott azon, hogy a világbajnok istálló a saját hibája ellenére a gumiszállítót próbálta felelősségre vonni. Pedig az istálló a Pirelli által a csapatoknak ajánlott maximális 4 százalékos dőlésszög helyett 4.3 fokosra állította az első kerekeit. Ezzel annyit nyer a csapat, hogy az egyenesekben kisebb felület érintkezik az aszfalttal, így gyorsabb az autó, a kanyarokban pedig a külső íven lévő kerékre nehezedő nyomás miatt a gumi teljes felülete az aszfaltra tapad, javítva az autó stabilitását. Csakhogy ennek ára is van, túl nagy terhelést kap ugyanis a kerék belső széle, ami miatt az abroncs ezen a ponton hólyagosodik, és megnő a defekt esélye.

A Pirelli a Belga GP után megígérte, hogy csökkenti a javasolt dőlésszöget, és Monzára ezt meg is tette, 3.75 fokban határozta meg a limitet. Ezzel a teljesítmény helyett a biztonságot helyezi előtérbe, s csökkenti azoknak a csapatoknak a mozgásterét, amelyek a nagy dőlésszöggel játszva a tökélyre fejlesztették autójuk teljesítményét – elsősorban a Red Bullét.

„Visszafogtuk a kerekek javasolt dőlésszögét, hogy ne fordulhasson elő ugyanaz az eset, mint Spában – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Persze ezúttal napos időt ígérnek, több lehetőség lesz a száraz pályán edzeni, és miután megvizsgáljuk a gumikat, változhat a javaslatunk.”

Hembery hozzátette: bár szó volt róla, hogy a maximális limit kötelező érvényű lesz a csapatok számára, az Olasz Nagydíjon javaslat marad, azaz nem jár szankcióval, ha valaki a Red Bull módjára túllépi az olaszok által megszabott határt.

Címkék: Formula-1

Ezek érdekelhetnek még

2020. Október 21. 14:07, szerda | Sport

Bajnoki címek küszöbén

A hétvégén a Hungaroringen rendezik az FIA Central Zone Trophy és az MNASZ Autós Gyorsasági OB utolsó bajnoki fordulóját.

2020. Október 18. 12:01, vasárnap | Sport

Döntő futam - all in

A bajnokság állása sokszor igen szoros, hiszen a pilóták vérprofik, autóik nemzetközi színvonalúak és sokszor csak a szerencse dönt egy-egy csata során.

2020. Október 14. 08:46, szerda | Sport

Szorosabb és izgalmasabb nem nagyon lehetett volna!

Egy végtelenül izgalmas és szoros csatában szorult a 2. helyre a Turán-Bagaméri páros a Vértes Rallye-n.

2020. Október 10. 05:15, szombat | Sport

Közhely, de tényleg célba szeretnénk érni!

Kilenc gyors három különböző szakasz vár Kronome Ákosra és navigátorára a TAXI4 Vértes Ralin.